مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 اردیبهشت 1401 ساعت 13:522022-05-14سياسي

کم توجهی به شبیخون فرهنگی ضربه به فرهنگ اسلامی رابه همراه دارد


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت:کم توجهی به موضوع شبیخون فرهنگی می تواند ضربات جبران ناپذیری را به استقلال فرهنگی کشور وارد کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حمیدرضا قانعی در جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس بیان کرد: تهاجم فرهنگی شاید مشهورترین مفهومی باشد که بسیاری از مردم ایران آن را به عنوان رکنی از کلید واژگان رهبر معظم انقلاب می شناسند.

او افزود: رهبر معظم انقلاب این اصطلاح را در اواخر دوره ریاست جمهوری خود برای اشاره به توطئه غرب علیه ارزش ها و مقدسات مسلمانان به کار برده بود که مصداق وقت آن انتشار کتاب آیات شیطانی سلمان رشدی و امواج تبلیغاتی پیرامونش بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: این اصطلاح سپس در نخستین ماه های دوره رهبری آیت الله خامنه ای برای اشاره به تغییر رویکرد مواجهه دشمنان از جنگ نظامی به کارزار فرهنگی به کار رفت و آرایش جدیدی را در برابر بیداری فرهنگی مسلمانان به طور عام و ایرانیان به طور خاص نشان می داد.

قانعی گفت: به هر حال همین وجه پنهانی تهاجم بود که موجب شد بعدها اصطلاح شبیخون فرهنگی نیز به عنوان مترادف آن مطرح شود طبیعتاً خواب آلودگی در برابر این شبیخون می تواند ضربات جبران ناپذیری بر استقلال فرهنگی کشور وارد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کم توجهی به شبیخون فرهنگی ضربه به فرهنگ اسلامی رابه همراه دارد

کم توجهی به شبیخون فرهنگی ضربه به فرهنگ اسلامی رابه همراه دارد