مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 اردیبهشت 1401 ساعت 14:322022-05-14بين الملل

نهادهای اطلاعاتی آمریکا مجبور به بازبینی شکست های بزرگ خود شدند


نهادهای اطلاعاتی آمریکا تحت فشار کنگره مجبور شدند بازبینی اساسی در ارزیابی های خود از افغانستان و اوکراین انجام دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، به گزارش سایت قطره و به نقل ازشبکه سی اِن اِن نهادهای اطلاعاتی آمریکا بازبینی گسترده ای را درخصوص ارزیابی های نادرست خود از وضعیت افغانستان و اوکراین شروع کرده اند.

وبگاه شبکه سی اِن اِن روز جمعه نوشت، سنای آمریکا نامه محرمانه ای را به مدیر اطلاعات ملی، وزارت دفاع و آژانس اطلاعات مرکزی (سی آی اِی) ارسال کرده و در آن ارزیابی های اطلاعاتی این جوامع را مورد انتقاد قرار داده است.

در این نامه محرمانه آمده است، نهادهای اطلاعاتی آمریکا، مقاومت نیروهای اوکراینی در برابر روسیه را دستکم گرفته و از سوی دیگر توان نیروهای امنیتی افغانستان در مقابله با پیشروی طالبان را فراتر از حد واقعی ارزیابی کرده بودند.

سی اِن اِن به نقل از افراد مطلع، سناتورها در این نامه، روش های به کار گرفته شده توسط نهادهای اطلاعاتی آمریکا برای ارزیابی مسائل مربوط به سیاست خارجی و فرضیاتی که در پس آن ها در نظر داشته اند را زیر سوال برده اند.

منتقدان جوامع اطلاعاتی آمریکا می گویند اگر ارزیابی درستی از مقاومت اوکراینی ها در برابر روسیه وجود داشت، ارسال تسلیحات سنگین برای کمک به آن ها زودتر انجام می شد و از پیشروی بیشتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نهادهای اطلاعاتی آمریکا مجبور به بازبینی شکست های بزرگ خود شدند

نهادهای اطلاعاتی آمریکا مجبور به بازبینی شکست های بزرگ خود شدند