مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 اردیبهشت 1401 ساعت 15:022022-05-14بين الملل

آلودگی نوری چه بلایی بر سر پرندگان مهاجر می آورد؟


انعکاس نور بر شیشه و دیوارها این تاثیر را چند برابر می کند چراکه ممکن است پرنده را دچار خطای دید کند علاوه بر آن امکان دارد شدت نور بر پرنده تاثیر منفی بگذارد.

- موسس و مدیرگروه انجمن پرنده شناسی و پرنده نگری طرلان یکی از مهم ترین تاثیرات آلودگی های نوری بر پرندگان مهاجر را اختلال در مسیرهای مهاجرت آن ها بیان کرد.

علیرضا هاشمی در گفت وگو با ایسنا همزمان با روز جهانی پرندگان مهاجر (دومین شنبه ماه می میلادی) که با شعار به خاطر پرنده ها شب ها نور چراغ ها را کم کنید برگزار می شود، درباره تعیین مسیر مهاجرت پرندگان اظهارکرد: پرندگان مسیر مهاجرت خود را بر اساس نورهایی مانند نور ستارگان تعیین می کنند اما آلودگی نوری بیش از حد این مسیریابی را دچار اختلال می کند.

موسس و مدیرگروه انجمن پرنده شناسی و پرنده نگری طرلان ضمن اشاره به اهمیت طول شبانه روز و تاثیر آن بر سلامت این موجودات، یکی دیگر از تاثیرات منفی آلودگی نوری را عدم استراحت پرندگان در شب و کم یا زیاد شدن هورمون های خاصی در بدن آن ها ذکر کرد که سلامتی پرندگان را به خطر می اندازد.

وی به انواع آلودگی های نوری اشاره کرد و گفت: انعکاس نور بر شیشه و دیوارها این تاثیر را چند برابر می کند چراکه ممکن است پرنده را دچار خطای دید کند علاوه بر آن امکان دارد شدت نور بر پرنده تاثیر منفی بگذار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی نوری چه بلایی بر سر پرندگان مهاجر می آورد؟

آلودگی نوری چه بلایی بر سر پرندگان مهاجر می آورد؟