مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 اردیبهشت 1401 ساعت 15:422022-05-14سياسي

تأکید قرقیزستان بر همکاری اعضای همسود برای مقابله با تحریم روسیه


وزیر امور خارجه قرقیزستان در نشست شورای وزیران خارجه کشورهای همسود بر همکاری همه جانبه برای مقابله با تحریم روسیه تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، جین بیک کولوبایف وزیر امور خارجه قرقیزستان در نشست شورای وزیران امور خارجه عضو کشورهای مشترک المنافع در شهر دوشنبه بر همکاری همه جانبه در مقابله با تحریم ها تاکید کرد.

در این نشست سران وزارتخانه های خارجه عضو کشورهای مشترک المنافع در مورد مشکلات بین المللی و منطقه ای بین المللی و توسعه بیشتر همکاری ها در داخل کشورهای مشترک المنافع تبادل نظر کردند.

کولوبایف در سخنرانی خود تاکید کرد اصل و تزلزل ناپذیر ایجاد کشورهای مشترک المنافع در این فرمول تنظیم شده که توسعه و تقویت بیشتر روابط دوستی، حسن همجواری و همکاری متقابل سودمند بین دولت ها منافع اساسی ملی مردم و خدمت به آرمان صلح و امنیت آنها را تامین می کند.

وزیر امور خارجه قرقیزستان همچنین بر لزوم هماهنگی تلاش ها برای جلوگیری از وخامت اوضاع عمومی اقتصادی و اتخاذ تدابیر سریع، در درجه اول برای تامین امنیت غذایی در مواجهه با محدودیت ها و تحریم های اعمال شده علیه روسیه اشاره کرد.

وی همچنین بر اهمیت همکاری برای تنوع بخشیدن به اقتصاد، تشدید فعالیت های سرمایه گذاری و تحریک تجارت متقابل، رفع موانع حرکت کالا و خد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید قرقیزستان بر همکاری اعضای همسود برای مقابله با تحریم روسیه

تأکید قرقیزستان بر همکاری اعضای همسود برای مقابله با تحریم روسیه