مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 اردیبهشت 1401 ساعت 16:172022-05-14سياسي

وجود 15 هزار هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه غیررسمی در استان تهران


عضو هیات رییسه شورای شهر تهران از وجود حدود 15 هزار هکتار بافت فرسودن و ناپایدار و سکونت گاه غیررسمی در استان تهران خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نشست خبری جعفر بندی شربیانی، عضو هیأت رییسه شورای شهر تهران و نایب رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، به مناسبت برگزاری اجلاس همکاری کمیسیون های معماری و شهرسازی استان های تهران در محل ساختمان شماره یک شورای اسلامی شهر تهران با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

شربیانی در این نشست با اشاره به برگزاری اولین اجلاس کمیسیون های معماری و شهرسازی شوراهای شهرهای استان تهران و در خصوص چگونگی، چیستی و چرایی شکل گیری این مجمع گفت: زمانی که به آمار و ارقام موجود در شهر تهران توجه کنیم متوجه اهمیت چنین اجلاسی خواهیم شد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تراکم جمعیتی در استان تهران 20 برابر کل کشور است، گفت: هشت دهم درصد وسعت کل کشور را در استان تهران داریم و جمعیت آن 17 درصد جمعیت کل کشور است؛ لذا زمانی که با این جمعیت متراکم مواجهیم، مجبور هستیم تا توجه ویژه ای را به موضوع شهرسازی در استان تهران داشته باشیم.

وی با اشاره به سرعت فزاینده رشد نقاط شهری در تهران عنوان کرد: در سال 1335 در استان تهران هفت شهر داشتیم که این آمار در سال 1401 به 49 شهر رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 15 هزار هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه غیررسمی در استان تهران

وجود 15 هزار هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه غیررسمی در استان تهران