مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 اردیبهشت 1401 ساعت 17:372022-05-14اقتصادي

آغاز عملیات آبخیزداری در مهدی شهر با اعتبار میلیاردی


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی شهر از اجرای پروژه بند سنگ و ملات با اعتبار دو میلیارد و 59 میلیون تومان در حوزه آسوران- جاشلوبار خبر داد.

- حیدر واحدمطلق، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی شهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مهدی شهر اظهار کرد: پروژه بند سنگ و ملات در حوزه آبخیز شهرستان مهدی شهر به حجم دو هزار و 758 مترمکعب و با دو میلیارد و 59 میلیون تومان با ارتفاع چهار تا پنج متر از محل اعتبارات اسناد خزانه سال 1400 در حال انجام است.

وی بیان کرد: با توجه به خشکسالی های اخیر و حجم بالای برداشت آب از سطح سفره های زیرزمینی که باعث به هم خوردن توازن آب ورودی و خروجی حوزه آبخیز مهدی شهر شده، برترین راه جلوگیری از فرایند افت سطح آب های زیرزمینی، اقدامات آبخیزداری است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی شهر اضافه کرد: با اجرای طرح های آبخیزداری می توان با کنترل، مهار و بهره وری از سیلاب ها، اثر پدیده هایی نظیر خشکسالی را به شدت کاهش داد و از خسارات سیلاب ها جلوگیری کرد.

واحدمطلق ادامه داد: این گونه عملیات در پروژه های آبخیزداری بر اساس کاربری خاص اراضی در عرصه های آبخیز کشورمان طراحی و اجرا می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز عملیات آبخیزداری در مهدی شهر با اعتبار میلیاردی

آغاز عملیات آبخیزداری در مهدی شهر با اعتبار میلیاردی