مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 اردیبهشت 1401 ساعت 08:372022-05-15اقتصادي

سوت زنی در درازمدت سبب افزایش سلامت بازار می شود


همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت: سوت زنی یکی از روش های ارتقای سلامت اقتصادی است و باعث می شود که دامنه بررسی ها و گزارش دهی ها افزایش پیدا کند و در درازمدت می تواند باعث سلامت بیشتر بازار سرمایه شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، همایون دارابی در گفتگو با خبرنگار بورس تابناک درباره اینکه سوت زنی چه آثاری در بازار سرمایه می تواند داشته باشد، توضیح داد: سوت زنی فرآیندی است که در کمیسیون اوراق بهادار آمریکا ایجاد شد، هدف هم این بود تا با توجه به اینکه جرائم مالی اولا طیف وسیعی از تخلفات را در برمی گیرند و دوما ماهیت آن در بسیاری از مواقع پنهان است و وقتی در مجموعه ای تخلفی صورت می گیرد، پیدا کردن مقصران آن کار سختی است، بتوان با استفاده از این روش از وقوع جرایم جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که در اجرای این قانون در آمریکا مطرح شده این بود که بخشی از جرائم نقدی دریافت شده از محل تخلفات به افرادی که آن تخلف را گزارش کردند، پرداخت شود.

نظام قضایی آمریکا متفاوت با ایران است و در آنجا دادستان می تواند برای هر موضوعی جایزه ای تعیین کند، ولی در اینجا چنین مواردی کمتر دیده شده است؛ اینکه سازمان بورس درصدی از جرایم کشف شده را به عنوان جایزه به سوت زن اختصاص می دهد می تواند انگیزه افراد برای همک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوت زنی در درازمدت سبب افزایش سلامت بازار می شود

سوت زنی در درازمدت سبب افزایش سلامت بازار می شود