مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 اردیبهشت 1401 ساعت 08:572022-05-15سياسي

قم بیش از قوانین خاص به تفویض اختیارات نیاز دارد


شهردار قم با تصریح بر اینکه قم بیش از آن که به قوانین خاص نیاز داشته باشد، به تفویض اختیارات و نگاه ویژه در سطح کشور نیاز دارد، خواستار مطالبه حقوق مردم و حرکت مسئولان شهر و استان در مسیر تأمین نیازهای قم شد.

- سیدمرتضی سقاییان نژاد در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به ویژه بودن قم از جهات مختلف اظهار کرد: قم کانون ظهور و گسترش تفکر شیعی است، ضمن آن که جایگاه قم از نظر مذهبی و سیاسی نیز قابل مقایسه با دیگر شهرها حتی پایتخت کشور نیست.

وی افزود: قم به دلیل همین ویژگی ها در روزگار پهلوی مورد ظلم قرار گرفت و محرومیت بر آن تحمیل شد و پس از انقلاب شکوهمند اسلامی نیز برخی ملاحظات مانع از رسیدگی شایسته به این شهر شد و نیازها و مشکلات انباشته سبب شد تا قم در عرصه توسعه امکانات و زیرساخت های شهری و در مقایسه با دیگر شهرهای کشور، پیشرفت قابل توجهی را نداشته باشد.

شهردار قم ادامه داد: اگر بخواهیم به پیشینه این موضوع نگاه کنیم باید بگوییم تصمیم برای تبدیل قم به یک استان، تصمیمی بود که در پاسخ به همین نیازها شکل گرفت و مقام معظم رهبری بر همین اساس در این عرصه ایفای نقش کردند تا سیاست محرومیت زدایی از قم در عمل پیگیری و دنبال شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قم بیش از قوانین خاص به تفویض اختیارات نیاز دارد

قم بیش از قوانین خاص به تفویض اختیارات نیاز دارد