مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 اردیبهشت 1401 ساعت 09:322022-05-15اجتماعي

جنگل های زاگرس در حال فرو رفتن به خواب ابدی/ لزوم احیای جنگل ها


منطقه جنگلی دینارکوه با 62000 هکتار مساحت، پوشیده از درختان بلوط به دلیل مشکلاتی از جمله نبود پاسگاه انتظامی، عدم تخصیص اعتبار، ییلاق و قشلاق عشایر و .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، اهمیت مراتع و جنگل به عنوان یک اکو سیستم طبیعی بر کسی پوشیده نیست چرا که انسان خود جزیی از همین اکو سیستم طبیعی محسوب می شود و انسان تا موقعی که به طور معقول از این اکو سیستم استفاده کند تعادل طبیعی برقرار می شود ولی با تسلط بی چون و چرا بر طبیعت به خصوص در سال های اخیر به علت خشکسالی و وجود ریزگردها، از بین رفتن توسط انسان ها، چرای بی رویه دام این تعادل بهم خورده و شاهد از بین رفتن جنگل ها و مراتع هستیم.

منطقه جنگلی دینارکوه با 62000 هکتار مساحت پوشیده از درختان بلوط است و در دامنه ی جنوبی آبدانان قرار دارد اینروزها نیازمند توجه بیشتر مسولین است چرا که با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم میکند.

وجود 750 خانوار عشایری در منطقه دینارکوه یعقوب محمدی مسوول سمن زندگی سبز بوتک آبدانان در این باره به خبرنگار فارس گفت: دینارکوه به عنوان یک پارک جنگلی ناب و پوشیده از درختان بلوط به محافظت و رسیدگی بیشتری نیاز دارد؛ از جمله مشکلات این منطقه جنگلی وجود 750 خانوار عشایری است که خود مشکلاتی به همراه داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگل های زاگرس در حال فرو رفتن به خواب ابدی/ لزوم احیای جنگل ها

جنگل های زاگرس در حال فرو رفتن به خواب ابدی/ لزوم احیای جنگل ها