مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 اردیبهشت 1401 ساعت 09:472022-05-15بين الملل

اهانت یک مقام رسمی عراق خشم شیعیان را برانگیخت


مشاور نخست وزیر عراق روز شنبه با اهانت به اهالی استان های جنوب و مرکز عراق به عنوان خاستگاه تاریخی شیعیان خشم شیعیان این کشور را برانگیخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، مهند نعیم مشاور جنجالی نخست وزیر که اینک سمت مشاور امنیت ملی عراق را برعهده دارد و پیش از این نیز توییت های او در عراق جنجال به پا کرده بود، روز شنبه با یادداشت خود با عنوان اقلیم گرایی در عراق خشم شیعیان را برانگیخت.

نعیم که از رهبران پیشین اعتراضات خیابانی 2019 به شمار می رود و به واسطه مدیریت بخشی از این اعتراضات، در دولت مصطفی الکاظمی به سمت مشاور نخست وزیر در امور انتخابات رسید، با الفاظ سخیف هشت اقلیم را برای عراق متصور شده و از 9 استان مرکز و جنوب عراق که خاستگاه تاریخی شیعیان است، با عناوین اهانت آمیزی یاد کرده است.

وی از سه استان بصره، میسان و ذیقار با عنوان اقلیم سارقان عشایری و دینی و بی فرهنگی و از سه استان بابل، دیوانیه و واسط خرافه پرستی، نادانی و بوسیدن پای زائران خارجی (زائران اربعین حسینی) نام برده است.

او همچنین دو استان مقدس کربلا و نجف را اقلیم سینه زنان، مرده پرستی، تجارت اموات و گریه و کفن فروشی و آب گلاب برای قبور مردگان و نشر گریه و اندوه برای زائران خارجی نامیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهانت یک مقام رسمی عراق خشم شیعیان را برانگیخت

اهانت یک مقام رسمی عراق خشم شیعیان را برانگیخت