مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 اردیبهشت 1401 ساعت 10:322022-05-15بين الملل

عملیات روسیه در دونباس کُند شده است


بخش اطلاعات نظامی ارتش انگلیس در پیامی مدعی شد که ارتش روسیه از برنامه زمانبندی عملیات خود در شرق اوکراین عقب افتاده و بعید به نظر می رسد تا یک ماه آینده پیشروی قابل توجهی داشته باشد.

- به نقل از رویترز، بخش اطلاعات وزارت دفاع انگلیس امروز یکشنبه در پیامی توییتری مدعی شد که عملیات نظامی روسیه در منطقه دونباس در شرق اوکراین (شامل جمهوری های دونتسک و لوهانسک ) شتاب خود را از دست داده و به طور قابل توجهی از برنامه عقب افتاده است .

در ادامه این پیام آمده است: در شرایط کنونی، بعید است که روسیه سرعت پیشروی خود را طی 30 روز آینده به طور چشمگیری افزایش دهد.

این مسئله در حالی است که پیشتر نیروهای اوکراینی مدعی شدند که در روز جمعه، از تلاش روسیه برای عبور از رودخانه ای در دونباس جلوگیری کرده اند.

روز گذشته، ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین نیز مدعی شد که نیروهای ارتش این کشور تعداد شش منطقه مسکونی را از نیروهای روسی پس گرفته اند که در مجموع از زمان آغاز درگیری ها، شمار مناطق آزاد شده به یک هزار و 15 می رسد.

مشخص نیست که این مناطق مسکونی دقیقاً چه مقدار از قلمرو این کشور را تشکیل می دهند.

اظهارات رییس جمهور اوکراین در مورد دستاوردهای ارتش این کشور در درگیری ها با روسیه در حالی مطرح می شود که پیشتر نیز اولکس رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات روسیه در دونباس کُند شده است

عملیات روسیه در دونباس کُند شده است