شناسایی و حذف دانش های بی فایده در مدارساستاد دانشگاه فرهنگیان اراک معتقد است: آشنایی دانش آموزان با تاریخ و هویت ایرانی ـ اسلامی و افزایش حس تعلق خاطر به میهن و آموزش انواع مهارت های اجتماعی و مهارت های زندگی از مواردی است که باید در محتواهای برنامه های درسی مدارس گنجانده شود - خبرگزاری فارس ـ اراک؛ در عصر انفجار اطلاعات و ارتباطات و توسعه شتابان فناوری آموزشی در جامعه کنونی، پدیده تغییر، امری غیرقابل انکار است، ماهیت در حال تغییر جهان امروز باعث شده است یکی از مسائل مهم در آموزش کشور در قرن حاضر همگامسازی با این تغییرات باشد. در راستای این همگام سازی وجهی از تغییرات معطوف به ایجاد تغییر در ساختار سازمانی و مدیریتی مراکز آموزشی کشور و افزایش تعاملات بینالمللی و جهانی می باشد در وجه دیگر اصلاح و بازنگری حوزه محتوایی و برنامه های درسی مطرح است. مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان در 21 اردیبهشت 1401 از حذف برخی دانش های بی فایده در مدارس سخن گفتند و اعلام فرمودند که بعضی مطالب در برنامه درسی کنونی، صرفاً محفوظاتی است که بدون هیچ سودی برای حال یا آینده دانش آموزان به ذهن آنها سرازیر می شود که باید این موارد شناسایی و از آموزش ها حذف شود. حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اختصاص ساعاتی به آموزش های مهارتی به جای مطالب غیر نافع فرمودند: مسائلی همچون سبک زندگ برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |