مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 اردیبهشت 1401 ساعت 11:322022-05-15اقتصادي

تحریم پذیری کمتر تجارت گاز نسبت به نفت/ چرا گاز باید مبنای تجارت انرژی کشور شود


کارشناس انرژی با بیان اینکه آورده های سیاسی-امنیتی تجارت گاز نسبت به نفت بیشتر است، گفت: بازار گاز با توجه به ساختاری که دارد، به کشورهای دارنده منابع گازی از جمله ایران امکان افزایش قدرت سیاسی و بی اثر کردن تحریم ها را می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، روز جمعه 23 اردیبهشت ماه بود که محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی، در مراسم افتتاحیه بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در محل نمایشگاه های بین المللی تهران حضور یافت.

در این بازدید رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای دور زدن تحریم، ثبات درآمد، افزایش ارزش افزوده و غیره باید جهت گیری را اصلاح کرده و گاز را مبنای صادرات قرار دهیم، اظهار داشت: گاز با ثبات تر و ارزش افزوده آن کمتر از حوزه نفت در فناوری است از این رو ما که قصد استقلال داریم، باید بدانیم توجه به حوزه گاز، آسیب پذیری های سیاسی و امنیتی را کاهش می دهد و اگر قصد داریم تحت فشار هایی از جنس تحریم نباشیم باید به این موضوع توجه کنیم.

رییس قوه مقننه با یادآوری این مطلب که تا کنون نفت ایران دو بار تحریم شده است، اما با این حال لوله های گاز به ترکیه و عراق رفت، عنوان کرد: در حقیقت تولید، سهم، ترانزیت، قیمت و بازار جهانی نفت در سلطه استکبار و قدرت های بزرگ است که به ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحریم پذیری کمتر تجارت گاز نسبت به نفت/ چرا گاز باید مبنای تجارت انرژی کشور شود

تحریم پذیری کمتر تجارت گاز نسبت به نفت/ چرا گاز باید مبنای تجارت انرژی کشور شود