مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 اردیبهشت 1401 ساعت 12:572022-05-15اقتصادي

بهترین فرصت برای بازنگری در مشمولان کمک معیشتی


به دلیل سابقه ضعیف اجرایی و حجم درخواست های مردمی، شایسته است رییس جمهور، پیگیری مجدانه برای احقاق حق جاماندگان را به عنوان یکی از ارکان موفقیت طرح، - مد نظر داشته باشد.

فارس پلاس؛ یادداشت- مرتضی شجاعی: پس از 4 سال مهمانی دلار 4200 در اقتصاد ایران، بالاخره دولت سیزدهم بساط این پدیده بدون متولی و پرحاشیه را برچید و گلایه های قابل پیش بینی را به جان خرید.

از طرفی کارشناسان، خروج از انفعال در ازای دلار 4200 را برای جلوگیری از بروز شوک اقتصادی در آینده ضروری عنوان می کردند و از سوی دیگر رییس جمهور بارها از هزینه آبروی خودش برای این اصلاح گریزناپذیر ارزی، سخن گفته بود تا به گفته وزیر اقتصاد، سیاست حمایت هوشمند و هدفمند از خانوارها اتخاذ شود.

ارز 4200 مشهور به دلار جهانگیری که در سنوات اخیر و در اوج تنگنای ارزی، نه تنها منجر به هدر رفت منابع ارزی کشور می شد، بلکه پرونده های قاچاق معکوس و فسادهای اقتصادی را روانه قوه قضاییه کرده بود.

با این تفاسیر، به تازگی دولت سیزدهم توام با تغییر نحوه تخصیص دلار 4200 از اقتصاد ایران و به خطر انداختن سرمایه اجتماعی خودش، تصمیم به پرداخت یارانه نقدی به 90 درصد از هم وطنان گرفته و طبق گزارش ها، حدود 72 میلیون نفر (حدود 23 میلیون خانوار) مشمول یارانه 300 یا 400 هزار تومانی شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهترین فرصت برای بازنگری در مشمولان کمک معیشتی

بهترین فرصت برای بازنگری در مشمولان کمک معیشتی