مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 اردیبهشت 1401 ساعت 13:022022-05-15اقتصادي

سبد کالایی در آینده جایگزین یارانه نقدی می شود


ارائه سبد کالا در جبران افزایش قیمت ها مستلزم مقدماتی بود بنابراین تصمیم گرفته شد که این کار با عجله انجام نشود و ابتدا یارانه نقدی پرداخت و سپس سبد کالایی ارائه شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدصادق مفتح به نقل از وزارت صمت در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه ارائه کالابرگ به مقدماتی نیاز دارد، اظهار کرد: این تصور که برای کالابرگ یک کار سخت افزاری جدید مانند آنچه که در دهه 60 داشتیم، انجام می شود؛ اشتباه است و به این شکل نخواهد بود.

در این زمینه حتماً از زیرساخت های موجود مانند کارت بانکی استفاده خواهد شد.

به گفته قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی، این که در قبال افزایش قیمت، سبد کالا ارائه شود تا هزینه خانوار کنترل و اطمینان حاصل شود که مقدار مواد غذایی لازم به خانواده ها می رسد، از اول در دستور کار دولت قرار گرفته، اما نیاز به مقدماتی مثل زیرساخت الکترونیک، تأمین، راحتی تهیه کالا و وضعیت شبکه توزیع داشت.

بنابراین نیازمند برنامه ریزی و دقت بیشتری دارد که به همین دلیل مقرر شد با عجله اجرا نشود و ابتدا افزایش قیمت ها به صورت نقدی و بعد به سبد کالایی اجرا شود.

مفتح با بیان اینکه قرار نیست کالاها با قیمت مصوب در مراکز خاص عرضه شود، بلکه عرضه در کل شبکه توزیع انجام می شود، گفت: فقط بر اساس پیش بینی روبه رو شدن با موج خرید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سبد کالایی در آینده جایگزین یارانه نقدی می شود

سبد کالایی در آینده جایگزین یارانه نقدی می شود