مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 اردیبهشت 1401 ساعت 14:122022-05-15سياسي

«شاهنامه» مصداق اسطوره سازی حکمت آموز است/ باید از فردوسی ‎ پژوهی حمایت شود


شخصیت های شاهنامه به عنوان مصادیق اسطوره سازی، نمادهای کاملی از فرهنگ و ادب و حماسه هستند.

- به گزارش، آیت الله سید احمد علم الهدی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی با تأکید بر لزوم حمایت از طرح های فردوسی پژوهی و تبیین ابعاد فکری و معرفتی شاهنامه، اظهار کرد: اگر گمان کنیم که فردوسی صرفاً یک شاعر بوده و شاهنامه منحصر در یک دیوان شعر است، ظلم به فردوسی و شاهنامه به حساب می آید.

وی ادامه داد: این حکیم عالی قدر به عنوان یکی از نمادهای حکمت و معرفت در فرهنگ و ادبیات فارسی مطرح است و اثر ماندگار او نیز منظومه کامل حکمت آموزی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: هنگامی که بشر ذهنیتی از بینش سیاسی و تصویری از دموکراسی نداشت و در اروپا، نژادهای بربر به راهزنی، غارت و دزدی دریایی افتخار می کردند، فردوسی توسی در خراسان می فرماید بیا تا جهان را به بد نسپریم که نشان می دهد این مردم حکیم تا چه حد به حکمت آموزی در قالب اسطوره سازی های خود توجه داشته است.

فردوسی، متعلق به همه است وی، مفهوم حماسه آفرینی مورد نظر فردوسی را به طور خاص ناظر بر جهاد در راه خدا دانست که مظاهر کامل آن در دفاع مقدس و سایر عرصه های ایثار و شهادت متجلی شده و تصریح کرد: در آیات قرآن کریم که ناظر بر مقوله جهاد است، از عبارات هم خانواده مفهو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«شاهنامه» مصداق اسطوره سازی حکمت آموز است/ باید از فردوسی ‎ پژوهی حمایت شود

«شاهنامه» مصداق اسطوره سازی حکمت آموز است/ باید از فردوسی ‎ پژوهی حمایت شود