مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 اردیبهشت 1401 ساعت 14:422022-05-15سياسي

راهکار تاب آوری اقتصادی


به جرات می توان گفت تحقق اقتصاد مقاومتی پس از انقلاب اسلامی و علی الخصوص پس از جنگ تحمیلی در لایه های زیرین اقتصادی کشور آغاز شده است.

- خبرگزاری فارس؛ یادداشت- محمد صابر شاهنوش: اقتصاد مقاومتی بارها در بیانات مقام معظم رهبری مطرح شده و در سالهای گذشته تحت عناوین مختلفی همچون جهاد اقتصادی، حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی، از سوی ایشان مورد تاکید قرار گرفته است که این امر نشان از پیش بینی دقیق شرایط کنونی از سوی ایشان دارد.

مقام معظم رهبری نکاتی را برای سوق دادن مدیران کشور به سوی یک اقتصاد خود بسنده و متکی به توان داخلی در راستای کاهش و قطع وابستگی های خارجی در سال های اخیر مطرح نموده اند که از جمله آنها تاکید بلیغ ایشان بر کاهش اتکای بودجه عمومی بر درآمدهای نفتی، شفاف سازی سیاستهای تشکیل صندوق توسعه ملی و اختصاص بخشی از منابع آن به حمایت از فعالیت های اقتصادی زاینده و مولد بوده که همه و همه نشان از تدبیر مقام معظم رهبری برای اصلاح رویکردهای مدیریتی، اجرایی و اقتصادی کشور است، تا بتوانیم امروز در مقابل دشمنان مقاومت کنیم.

از جمله رویکردهای تزریق شده از مفهوم اقتصاد مقاومتی می توان به جهادی بودن، انعطاف پذیری، فرصت ساز بودن، مولد بودن، درون زایی، پیشرو بودن و برون گرایی اشاره کرد که جاری سازی این رویکردها در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکار تاب آوری اقتصادی

راهکار تاب آوری اقتصادی