مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 اردیبهشت 1401 ساعت 16:472022-05-15سياسي

توسعه دانش بنیان برق و انرژی کشور را از ساخت نیروگاه های جدید بی نیاز می کند


اگر بتوانیم در بحث خدمات و تجهیزات و نیروگاه ها و همچنین نحوه مصرف برق در کشور در مسیر دانش بنیان حرکت کنیم قطعا در سال های آتی نیازی به ساخت نیروگاه های جدید برق نخواهیم داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، جلسه ستاد ویژه رفع موانع، تقویت و توسعه شرکت های دانش بنیان با محوریت وزارت نیرو بعدازظهر امروز (یکشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و بر بکارگیری شرکت های دانش بنیان در راستای بهینه سازی آب و برق در کشور تاکید شد.

محمد مخبر در این جلسه که با حضور وزیر نیرو و معاون علمی و فناوری رییس جمهور برگزار شد، گفت: بهره گیری از تجهیزات و دستگاه های قدیمی در نیروگاه ها و همچنین اتلاف انرژی در بخش مصارف خانگی و صنعتی باعث شده تا چند برابر نیاز، برق در کشور تولید شود که قاعدتاً با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان می توان در مسیر بهینه سازی تولید و مصرف انرژی در کشور و همچنین جلوگیری از خاموشی ها و قطعی برق در ساعات اوج مصرف حرکت کرد.

وی خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم در بحث خدمات و تجهیزات و نیروگاه ها و همچنین نحوه مصرف برق در کشور در مسیر دانش بنیان حرکت کنیم قطعا در سالهای آتی نیازی به ساخت نیروگاه های جدید برق نخواهیم داشت و در عین بالا رفتن راندمان، کسری ها در منازل، کارخانه های بزرگ و بخش کشاورزی را جبران خواهد ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه دانش بنیان برق و انرژی کشور را از ساخت نیروگاه های جدید بی نیاز می کند

توسعه دانش بنیان برق و انرژی کشور را از ساخت نیروگاه های جدید بی نیاز می کند