مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 اردیبهشت 1401 ساعت 20:322022-05-15اقتصادي

اسماعیلی از نمایشگاه کتاب بازدید کرد/تلاش می کنیم در تولید کاغذ به خودکفایی برسیم


وزیر ارشاد در جریان بازدید امروز خود از نمایشگاه کتاب گفت: تلاش می کنیم در تولید کاغذ به خودکفایی برسیم.

- ، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز یکشنبه 25 اردیبهشت در آخرین ساعات پنجمین روز برپایی سی وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید کرد.

وزیر ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص مسئله قیمت کاغذ گفت: در مسئله کاغذ دو موضوع را دنبال می کنیم؛ یکی بحث کوتاه مدت که حل شد و آن تخصیص ارز بود و کار میان مدت و هدف بلندمدت ما این است که تلاش کنیم به خودکفایی در صنعت تولید کاغذ برسیم.

وی افزود: برای مثال در بهترین حالت سالی 280 هزار تن نیاز کاغذ در حوزه نشر ماست، این مجموعه هایی که در حال فعال شدن و تکمیل ظرفیت و حل مسائل مالی شأن هستیم بیش از 350 هزار تن می توانند تولید داشته باشند؛ این موضوع یک برآورد دقیق است و روی آن مطالعه شده است؛ همچنین کارگروهی در دفتر معاون اول رییس جمهور تشکیل شده است بنده به همراه وزیر سمت و معاونین مرتبط این دو وزارت خانه به همراه مدیرعامل بانک مرتبط استان های درگیر تولید کاغذ در حال کار هستند و کار کاملی شکل گرفته است.

اسماعیلی گفت: رییس جمهور به عنوان اولین شخص اجرایی کشور پیگیر تحقق این موضوع هستند و به دلیل همکاری کار و پیش برد مسیر کار کاملی شکل گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسماعیلی از نمایشگاه کتاب بازدید کرد/تلاش می کنیم در تولید کاغذ به خودکفایی برسیم

اسماعیلی از نمایشگاه کتاب بازدید کرد/تلاش می کنیم در تولید کاغذ به خودکفایی برسیم