مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 07:072022-05-16سياسي

کاسپین اسب اصیل ایرانی در خطر انقراض


پی بردن به اینکه این نژاد، قدیمی ترین اسب خونگرم دنیاست تصمیم بر صدور این گونه منحصر به فرد از ایران با تحقیقات علمی گرفت به طوریکه در سال 1345 شمسی نخستین اسب کاسپین پا به ایالت ویرجینیای آمریکا گذاشت و از آن پس پای این نژاد ایرانی به نقاط دیگری از جهان نیز رسید.

- اسب کاسپین نژادی با قدمتی بیش از پنج هزار سال است که در سراسر جهان گونه ای پرطرفدار بوده و به عنوان قدیمی ترین نژاد اسب خونگرم دنیا خطر انقراض این نژاد ایرانی را تهدید می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، اسب کاسپین از کهن ترین نژادهای اسب در دنیا است که با نام هایی همچون اسبچه خزر یا گیل اسب نیز شناخته می شود؛ تا پیش از سال 1345 شمسی فقط در ایران زندگی می کرد اما این گونه اکنون در مناطقی از جهان پرورش داده می شود.

در تاریخچه این اسب آمده است که در سال 1344 شمسی یک زوج ایرانی - آمریکایی با نام خانوادگی فیروز که همیشه به دنبال اسب های کوچک برای آموزش سوارکاری به فرزندان خود بودند در سفر به شمال ایران ، در یکی از روستاهای دورافتاده آمل اسبچه خزر را شناسایی کردند.

این خانواده 2 راس اسبچه خزر را از مردم محلی شمال ایران خریداری و از آمل به تهران آوردند ؛ پس از مدتی آموزش به این اسب ها ، تحت تاثیر رفتار و حرکات آن ها قرار گرفتند ضمن اینکه با تحقیق بر روی تاریخچه این اسب نمادهایی از آن را بر ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاسپین اسب اصیل ایرانی در خطر انقراض

کاسپین اسب اصیل ایرانی در خطر انقراض