مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 10:322022-05-16سياسي

ممنوعیت قانونی عرضه قلیان همچنان پابرجا است


دانشگاه علوم پزشکی قزوین باید هرگونه عرضه قلیان در رستوران ها و سفره خانه ها را به عنوان تخلف گزارش دهد تا جهت برخورد با متخلفان، - پرونده قضایی تشکیل شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر محمد قاسمی اظهار کرد: مطابق قانون اساسی ملاک عمل دستگاه قضایی در تمامی حوزه ها، اجرا و نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات است و ممنوعیت عرضه قلیان در اماکن عمومی نیز در راستای اجرای قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات بوده و این ایراد که چون این قانون در سایر استان ها به درستی اجرا نمی شود، پس نباید در استان قزوین اجرا شود، قانوناً قابل پذیرش نیست.

وی افزود: عرضه قلیان در اماکن عمومی علاوه بر تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی، زمینه بروز جرایم و آسیب های اجتماعی بخصوص اعتیاد به مواد مخدر را فراهم می سازد و تجربه نشان داده که در اغلب موارد شروع اعتیاد در نوجوانان و جوانان از استعمال قلیان و سپس به سایر مواد مخدر است و در نتیجه عموم جامعه درگیر آسیب های آن می شوند.

این مقام قضایی استان بیان کرد: بر اساس هشدارهای قبلی و مکاتبات صورت گرفته، دانشگاه علوم پزشکی قزوین باید نظارت های خود را از باب پیشگیری از تهدید علیه سلامت عمومی تشدید کند و هرگونه عرضه قلیان در رستوران ها و سفره خانه ها را به عنوان تخلف گزارش دهد تا جهت برخورد با متخلفان، پرونده قض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت قانونی عرضه قلیان همچنان پابرجا است

ممنوعیت قانونی عرضه قلیان همچنان پابرجا است