مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 10:472022-05-16بين الملل

فنلاند؛ زمین رویارویی جدید آمریکا و روسیه؟


برنامه ریزی کاخ سفید طولانی کردن جنگ در اوکراین برای کاستن از توان نظامی روسیه و در عین حال پیش برد پروسه گسترش ناتو به سمت شرق است؛ اتفاقی که شاید در ظاهر به نفع کشورهایی مانند سوئد و فنلاند باشد اما.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، ثمانه اکوان در روزنامه وطن امروز نوشت: حمله روسیه به اوکراین، نظم 30 ساله پساجنگ سرد در اروپا را به هم ریخت.

حمله به اوکراین و حجم ویرانی ها، دیگر کشورهای اروپایی را که تا به حال عضو ناتو نشده اند وادار کرده است به گونه دیگری به بقای خود بیندیشند و سعی در عضویت در ناتو داشته باشند.

2 کشور فنلاند و سوئد در این میان با نگاهی به از بین رفتن زیرساخت های نظامی اوکراین، به دنبال پیوستن هر چه سریع تر به ناتو هستند تا به مسکو این پیام را منتقل کنند که اگر اوکراین نتوانست کمک ناتو و حضور نظامی ناتو را به صورت رسمی با خود به همراه داشته باشد، ما به سرعت به چنین امکانی دست خواهیم یافت و هزینه های جنگ با کشور ما برای مسکو به مراتب بیشتر از اوکراین خواهد بود.

  خبر روز گذشته درباره تایید درخواست عضویت فنلاند در ناتو توسط رییس جمهور این کشور در حالی منتشر شد که انتظار می رود این خبر و تلاش های این کشور برای عضویت سریع در ناتو، با واکنش تند مسکو مواجه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فنلاند؛ زمین رویارویی جدید آمریکا و روسیه؟

فنلاند؛ زمین رویارویی جدید آمریکا و روسیه؟