مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 11:322022-05-16دانش

شناخت برهم کنش میان اتم ها به کمک حسگرهای اتمی


برهم کنش اتم های فلزات قلیایی با نور، زیربنای کاربردهای ارزشمندی مانند مغناطیس سنج های اﺗمی، ساعت های اﺗمی و حسگرهای کوچک اﺗمی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،این حسگرهای کوچک اﺗمی می توانند وضوح فضایی را از طریق تغییر میدان نوری در ابعاد کوچک افزایش دهند.

حالت های میدان نزدیک می توانند از طریق روش های متعددی مانند بازتاب داخلی کامل در منشورها، توری های نانوساختار و موج برها ایجاد شوند.

محققان پژوهشکده لیزر و پلاسمای دانشگاه شهیدبهشتی به تازگی در تحقیقات خود، حساسیت طیف سنجی اﺗمی به تغییرات در قطبش را بررسی کرده اند.

آنها با استفاده از ناهمسان گردی بخار اﺗمی فلز روبیدیم در طیف سنجی قطبش موج فزاینده و ردیابی هرگونه تغییر در قطبش امواج از طریق ردیابی سیگنال انتقال اﺗمی انتخاب شده، تغییرات قابل توجهی در طیف جذب مشاهده کردند.

این محققان، طیف های اندازه گیری شده یک میدان ناپایدار قطبی شده ناشناخته را با طیف های شبیه سازی شده قطبش های مشخص مقایسه کردند و حساسیت طیف سنجی اﺗمی را نسبت به تغییرات در قطبش به دست آوردند.

در این پژوهش، بازتاب داخلی پرتو لیزر اصلی از رابط بخار روبیدیم، توسط یک آشکارساز نوری ثبت شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناخت برهم کنش میان اتم ها به کمک حسگرهای اتمی

شناخت برهم کنش میان اتم ها به کمک حسگرهای اتمی