مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 14:022022-05-16بين الملل

گلوبال تایمز: عضویت فنلاند و سوئد در ناتو امنیت اروپا را مبهم تر می کند


به باور کارشناسان، روسیه و دو کشور فنلاند و سوئد که خواستار پیوستن به ناتو هستند، می توانند نگرانی های خود را از طریق سیاسی حل کنند، در غیر این صورت در تله آمریکا با هدف وخیم تر کردن وضعیت امنیتی اروپا خواهند افتاد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه چینی گلوبال تایمز در گزارشی به موضوع عضویت فنلاند و سوئد در ناتو که جبهه جدید تقابل میان غرب با روسیه ایجاد کرده، پرداخت و نوشت این اقدام می تواند باعث ابهام جدید در خصوص امنیت اروپا شود.

در مقدمه این گزارش آمده است: گسترش ناتو علیرغم درگیری روسیه و اوکراین ادامه دارد و ائتلاف نظامی به رهبری ایالات متحده می تواند دو کشور اروپایی دیگر فنلاند و سوئد را در خود بگنجاند که قبلاً موضع بی طرفی نظامی بین ناتو و روسیه داشتند.

تحلیلگران چینی می گویند که این امر می تواند ابهام جدیدی به امنیت اروپا بیافزاید، اما به این معنا نیست که درگیری های نظامی جدیدی در این قاره رخ خواهد داد، زیرا تحلیلگران معتقدند روسیه می تواند نگرانی های خود را با این دو کشور از راه های سیاسی حل کند، در غیر این صورت آن ها در تله آمریکا برای بدتر کردن وضعیت امنیتی اروپا خواهند افتاد.

ساولی نینیستو رییس جمهور فنلاند روز یکشنبه تایید کرد که کشورش برای عضویت در ائتلاف نظامی ناتو درخواست خواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گلوبال تایمز: عضویت فنلاند و سوئد در ناتو امنیت اروپا را مبهم تر می کند

گلوبال تایمز: عضویت فنلاند و سوئد در ناتو امنیت اروپا را مبهم تر می کند