مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 16:172022-05-16اقتصادي

قانون پایانه های فروشگاهی با وجود ابلاغ اجرا نشده است


رییس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی گفت: قانون پایانه های فروشگاهی که در سال 98 تصویب شد، با وجود اینکه ابلاغ شده اما هنوز اجرا نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد برزگری امروز در میزگرد واکاوی مالیات بر عایدی سرمایه در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: یکی از قوانین مالیاتی قانون نصب پایانه های فروشگاهی است که در سال 98 به تصویب رسید و فرصت 15 ماهه برای اجرای آن قرار داده شد که باید از اول خرداد 1400 اجرا می شد اما با وجود اینکه قانون ابلاغ شده است اما هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

وی گفت: اشخاص غیرتجاری مشمول قانون پایانه فروشگاهی نمی شوند و این قانون اگر از سال 1401 اجرا شود موجب می شود که با پایانه های فروشگاهی همه فعالیت های تجاری شفاف شود و میزان فرار مالیاتی کاهش پیدا می کند.

وی این را هم گفت: در حال حاضر سرمایه گذاری در ملک، خودرو، ارز و طلا به خاطر فرار مالیاتی و همچنین بازدهی بالا زیادتر شده است اما اگر قانون پایانه فروشگاهی اجرا شود، فرار مالیاتی هم کم می شود.

برزگری همچنین در مورد اینکه گفته می شود در کشورهای همسایه مالیات بر عایدی سرمایه وجود ندارد، گفت: اما در عوض مالیات بر درآمد اشخاص در آن کشورها وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون پایانه های فروشگاهی با وجود ابلاغ اجرا نشده است

قانون پایانه های فروشگاهی با وجود ابلاغ اجرا نشده است