مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 17:072022-05-16فرهنگي

ترجمه گزیده اشعار شیرکو بی کس منتشر شد


گزیده اشعار شیرکو بی کس با عنوان «در این شعر برف می بارد» با ترجمه مختار شکری پور منتشر و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد.

- ، گزیده اشعار شیرکو بی کس با عنوان در این شعر برف می بارد با ترجمه مختار شکری پور توسط انتشارات نگاه منتشر و در سی و سومین نمایشگاه بین الملل کتاب تهران عرضه شده است.

این کتاب که در نشر نگاه و در 250 صفحه منتشر و برای نخستین بار در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه شده است؛ دربردارنده 158 شعر کوتاه و بلند از این شاعر و مقدمه مفصل مترجم درباره زندگی و شعر شیرکو از لحاظ محتوا و مضمون و فرم است و علاوه بر مقدمه، ترجمه یادداشتی از شیرکو بی کس نیز درباره شعر امروز کرد آمده است.

در این کتاب، مترجم به ترجمه شعرهایی از دوره ها و مجموعه شعرهای مختلف این شاعر با مضامین گوناگون و انواع تجربه ها و فرم های شعری او پرداخته است، به طوری که این مجموعه می تواند نمودی کلی از شعر شیرکو به مخاطب ارائه دهد.

مختار شکری پور در بخشی از مقدمه این کتاب آورده است: شعر شیرکو سرشار از کنش ها و واکنش های شاعرانه ای است که نتیجه نگاه فراگیر او به زندگی و زیست شاعرانه با پیرامونش است.

این نوع زندگی که در آثار شیرکو مشهود است، هم از بار تخیّلی شگفت انگیزی برخوردار است و هم دربردارنده شامّه تیز شاعری به اطرافش است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترجمه گزیده اشعار شیرکو بی کس منتشر شد

ترجمه گزیده اشعار شیرکو بی کس منتشر شد