مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 21:272022-05-16بين الملل

آیا کنگره آمریکا چراغ سبز فروش اف-16 را به ترکیه می دهد؟


مشاور ارشد رییس جمهور ترکیه گفت که آنکارا امیدوار است کنگره آمریکا با درخواست برای خرید جنگنده های «اف-16 بلاک» موافقت کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سخنگو و مشاور ارشد رییس جمهور ترکیه گفت که آنکارا امیدوار است کنگره آمریکا با درخواست ترکیه برای خرید جنگنده های اف- 16 بلاک موافقت کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز ابراهیم کالین سخنگوی و مشاور ارشد رییس جمهور ترکیه در سیاست خارجی روز دوشنبه گفت: دولت بایدن گام های مثبت و ملموسی برای پیشبرد این موضوع برداشته و موافقت کنگره را برای این توافق دریافت کرده است.

این موضوع  باعث تقویت روابط دوجانبه و همچنین دفاع ناتو در زمان های چالش برانگیز می شود.

این موضوع همچنین باید در کنگره ایالات متحده مورد توافق قرار گیرد و وزارت امور خارجه آمریکا در تلاش برای متقاعد کردن  نمایندگان کنگره  مبنی بر این است که این توافق در خدمت منافع واشنگتن است.

این در حالی است که 7 سازمان در ایالات متحده در نامه ای به کنگره آمریکا ، هشدار و نگرانی خود را از احتمال فروش 40 فروند جنگنده اف-16 بلاک و 80 کیت نوین سازی ناوگان فعلی جنگنده های اف-16 این کشور ابراز داشتند.

در نامه های جداگانه ای به روسای و اعضای کمیته های امور خارجی و نیروهای مسلح مجلس نمایندگان و سنا، هفت گروه و شورای آمریکا از جمله شورا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا کنگره آمریکا چراغ سبز فروش اف-16 را به ترکیه می دهد؟

آیا کنگره آمریکا چراغ سبز فروش اف-16 را به ترکیه می دهد؟