مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 ساعت 10:022022-05-17بين الملل

طرح به رسمیت شناختن «یوم نکبت» تحویل کنگره آمریکا شد


«رشیده طلیب» نماینده مسلمان و فلسطینی تبار کنگره آمریکا طرحی را به منظور به رسمیت شناختن یوم نکبت ارائه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رشیده طلیب نماینده مسلمان و فلسطینی تبار کنگره آمریکا طرحی را به منظور به رسمیت شناختن یوم نکبت ارائه داد.

یوم نکبت برای فلسطینی ها در ماه می سال 1948 با اشغال بیش از سه چهارم منطقه تاریخی فلسطین، کشته شدن 531  فلسطینی و اخراج و آوارگی حدود 85 درصد از جمعیت فلسطین در کشورهای همسایه با آن نظیر اردن، سوریه و لبنان و برخی از کشورهای خارجی طبق گزارش دفتر مرکزی آمار فلسطین، بود.

رشیده طلیب نماینده حوزه انتخابی سیزدهم ایالت میشیگان در مجلس نمایندگان آمریکا در پیامی توییتری ضمن اعلام یک طرح درباره یوم نکبت ، از همراهی تعدادی از قانونگذاران آمریکایی با این طرح خبر داد.

در توییت این نماینده فلسطینی تبار کنگره آمریکا آمده است: امروز من طرحی را ارائه کردم که در آن (یوم) نکبت (فاجعه) به رسمیت شناخته شود؛ (روزی) که در آن 400 شهر و روستای فلسطینی ویران شد، بیش از 700000 فلسطینی از خانه های خود آواره و پناهنده شدند .

قانونگذار مسلمان کنگره آمریکا در توییت دیگری از همراهی همکاران خود در کنگره قدردانی کرد و نوشت: تشکری ویژه از ماری نیومن، بتی مک کالوم، ایلهان عمر و الکساندرا اوکازیو کورتز به دل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح به رسمیت شناختن «یوم نکبت» تحویل کنگره آمریکا شد

طرح به رسمیت شناختن «یوم نکبت» تحویل کنگره آمریکا شد