مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 ساعت 12:322022-05-17اقتصادي

آمادگی جهاد کشاورزی برای تأمین نیاز مردم/ ذخایر کالاهای اساسی در استان مطلوب است


رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ذخایر کالاهای اساسی مربوط به جهاد کشاورزی مانند برنج، روغن، شکر، آرد و مواد لبنیاتی در استان وجود دارد و کمبودی در این موارد نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، عطاءالله ابراهیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: جهادکشاورزی تامین امنیت غذایی را بر عهده دارد لذا در درجه اول باید اطمینان حاصل کنیم که تولیدات کشاورزی به حد نیاز در استان وجود دارد و نیاز مردم را تامین می کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: استان ما در یک منطقه خشک قرار گرفته و متوسط میزان بارندگی کشور نسبت به متوسط بارندگی جهان یک سوم است لذا اقتضائات تولیدات مواد غذایی این است که ابتدا بهره وری آب را به درستی انجام دهیم.

وی ادامه داد: لازم است تولیدات بخش کشاورزی با نگاه توسعه پایدار انجام شود، بنابراین سیاست ما این است که سطح زیرکشت را ثابت نگهداریم و تولید را افزایش دهیم تا بتوانیم امنیت غذایی کالاهای استراتژیک مانند ذرت، گندم و دانه های روغنی را بالا ببریم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه تولید گندم اولین گام افزایش امنیت غذایی در استان است، بیان داشت: در سال های اخیر علی رغم خشک سالی حاکم بر استان تلاش شده است که مراحل کاشت و برداشت به درستی انجام تا نیاز مردم برآورده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی جهاد کشاورزی برای تأمین نیاز مردم/ ذخایر کالاهای اساسی در استان مطلوب است

آمادگی جهاد کشاورزی برای تأمین نیاز مردم/ ذخایر کالاهای اساسی در استان مطلوب است