مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 ساعت 15:072022-05-17سياسي

سالروز غروب خورشید ری/ عطر خاندان ولایت در کربلای ایران پیچید


کربلای ایران در سالروز وفات شهادت گونه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خورشید فروزان ری، رنگ ماتم به خود گرفت و عاشقان اهل بیت علیهم السلام پس از قرن ها، - خبرگزاری فارس از شهرری، مثل یک مسافر ناشناس، وارد ملک ری شد و در محله ساربان به منزل یکی از شیعیان رفت.

به جز افراد انگشت شماری از شیعیان، کسی از حضورش در آن محله، مطلع نبود اما با گذشت زمان، افراد بیشتری سیدالکریم را شناختند و به محل سکونتش رفت و آمد می کردند تا از علوم و روایاتش بهره گیرند و عطر خاندان عصمت را از او ببویند.

شیعیان آن خطّه، حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را یادگاری از امامان خویش می دانستند و پروانه وار به گرد شمع وجودش طواف می کردند و بر موقعیت علمی و دینی او ارج می نهادند و مسائل شرعی و مشکلات دینی خویش، را به وسیله او حل می کردند.

حضرت عبدالعظیم(ع) ملقب به سیدالکریم از عالمان سادات حسنی و راویان حدیث است که نسب او با چهار واسطه به امام حسن(ع) می رسد و زیارتگاهش در شهرری واقع شده است.

حضرت عبدالعظیم(ع) چهارم ماه ربیع الثانی 173 هجری قمری، در مدینه در خانه جدش حضرت امام حسن مجتبی(ع) متولّد و در روز پانزدهم شوال المکرم 252 هجری قمری در شهرری رحلت کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالروز غروب خورشید ری/ عطر خاندان ولایت در کربلای ایران پیچید

سالروز غروب خورشید ری/ عطر خاندان ولایت در کربلای ایران پیچید