مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 ساعت 15:522022-05-17بين الملل

کابوس ترکیه؛ تجهیز یونان به «اسکادران جنگنده اف-35»


نخست وزیر یونان از خرید محتمل شماری جنگنده «اف-35» ساخت آمریکا و مشارکت شرکت لاکهید مارتین در توسعه صنایع هوافضای یونان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نخست وزیر یونان تایید کرد که این کشور به دنبال خرید جنگنده های پیشرفته اف-35 ساخت آمریکاست،اقدام یکه نیروی هوایی یونان به برتری قابل توجهی نسبت به ترکیه دست می یابد.

به نوشته شماره سه شنبه روزنامه کیپ تاکینگ گریس کیریاکوس میتسوتاکیس رییس جمهور یونان تایید کرد که یونان به خرید جنگنده های پیشرفته اف-35 ساخت ایالات متحده چشم دوخته و یک پیمانکار دفاعی برجسته آمریکایی به دنبال سرمایه گذاری در صنعت هوافضای یونان است.

میتسوتاکیس در مراسمی پس از دیدار با جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده در جمعه گذشته گفت که شرکت لاکهید مارتین به طور رسمی علاقه خود را برای سرمایه گذاری در صنایع هوافضای یونان ابراز کرده است نخست وزیر یونان اظهار داشت: ما فرآیند دستیابی به یک اسکادران از هواپیماهای اف- 35 را آغاز خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم این هواپیمای فوق العاده را تا قبل از پایان این دهه به نیروی هوایی یونان اضافه کنیم.

یک رسانه یونانی دیگر نیز چندی قبل نوشت که دولت آمریکا پیشنهاد فروش جنگنده نسل پنجم اف-35 را به یونان ارائه کرده، رویدادی که باعث برتری هوایی محرز یونان برا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کابوس ترکیه؛ تجهیز یونان به «اسکادران جنگنده اف-35»

کابوس ترکیه؛ تجهیز یونان به «اسکادران جنگنده اف-35»