مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 ساعت 16:272022-05-17سياسي

ساختار و نوع عملکرد صندوق توسعه ملی نیازمند تغییرات اساسی است


رییس کل دیوان محاسبات کشور در دومین همایش علمی صندوق ثروت ملی و عدالت بین نسلی، گفت: در نظامنامه وصول مطالبات صندوق توسعه ملی باید اصلاحات مهمی اتفاق بیفتد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس مهرداد بذرپاش رییس کل دیوان محاسبات کشور و رییس هیات نظارت بر صندوق توسعه ملی در دومین همایش علمی صندوق ثروت ملی و عدالت بین نسلی، گفت: نظامنامه وصول مطالبات صندوق توسعه ملی باید تغییر کند.

بذرپاش با بیان اینکه ماموریت اصلی این صندوق، حفظ ثروت ملی برای آیندگان است، افزود: حسابرسی عملکرد پروژه های صندوق توسعه ملی در دستور کار دیوان محاسبات قرار گرفته است و سایر انفال به ویژه زمین هم به عنوان منابع صندوق باید مورد توجه قرار گیرد، اهمیت اینها کمتر از نفت نیست.

رییس کل دیوان محاسبات اظهار داشت: برخلاف آنچه که شعار عدالت بین نسلی مطرح می شود، اما در واقع، روزمرگی ها باعث شده از اهداف فاصله بگیریم.

وی هشدار داد: صندوق توسعه ملی عملا به خزانه دوم دولت ها تبدیل شده که این اتفاق، اشتباهی راهبردی است.

رییس هیات نظارت و صندوق توسعه ملی تاکید کرد که در اساسنامه صندوق توسعه ملی باید ترکیب هیات امنا اصلاح شود و به گونه ای نباشد که بزرگترین مصرف کنندگان منابع، اکثریت هیات امنا را در اختیار داشته باشند؛ این تعارض منافع باید حل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساختار و نوع عملکرد صندوق توسعه ملی نیازمند تغییرات اساسی است

ساختار و نوع عملکرد صندوق توسعه ملی نیازمند تغییرات اساسی است