مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 ساعت 16:322022-05-17بين الملل

منشا ورود گرد و غبار به ایران اعلام شد


مشاور سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، ورود گردوغبار از صحرای آفریقا به کشورمان را رد کرد، اعلام کرد: تصاویر ماهواره ها حرکت گردوغبار از حوضه دجله و فرات به کشور را ثبت کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، رضا بیانی اظهارات اخیر ترکیه درباره این که منشأ بخشی از طوفان های گردوغبار ایران از ناحیه صحرای آفریقا است، را قویاً رد کرد و افزود: پایش ها و بررسی های روزانه ما از طریق تصاویر ماهواره ای مدیس نشان می دهد منشأ گردوغباری که 7 آوریل به سمت ایران آمد از ناحیه کانون گردوغبار غرب موصل و از جنوب ترکیه در مرز با عراق است و این تصاویر را ثبت و آرشیو کرده ایم.

مشاور سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اظهار داشت: براساس مستندات و تصاویر دریافتی از ماهواره مدیس می توان گفت کانون گردوغبار در بین دجله و فرات، ایران را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

وی ادامه داد: رصد تصاویر ماهواره ای مدیس، حرکت گردوغبار به سمت ایران از منطقه صحرای آفریقا را نشان نمی دهد و ما با اظهاراتی از این دست کاملاً مخالفیم.

مهم ترین کانون های داخلی گردوغبار در ایران به غیر از کانون شرق اهواز که جنگل کاری شده ، مربوط به هامون و جازموریان است بیانی با بیان اینکه گردوغبار، ذرات میکرونی هستند و اگر از صحرای آفریقا برخیزند در بین راه رسوب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منشا ورود گرد و غبار به ایران اعلام شد

منشا ورود گرد و غبار به ایران اعلام شد