مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 13:172022-05-18بين الملل

روزهای پایانی عمر فرودگر ناسا نزدیک است


فرودگر ناسا که در جستجوی زلزله مریخی است، در بحبوحه کاهش منابع برق خود، تا حد امکان به دنبال علم است، اما احتمالا بیش از چند ماه دیگر عمر نخواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک و به نقل از وب سایت اسپیس، مقامات در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کردند که فرودگر مریخ InSight (بصیرت) با تجمع طولانی مدت گرد و غبار روی صفحات خورشیدی خود مبارزه می کند و توان آن به یک دهم زمان فرودش یعنی 5000 وات ساعت کاهش یافته است.

کاتیا سامورا گارسیا، معاون مدیر پروژه InSight در آزمایشگاه رانش جت ناسا به خبرنگاران گفت: زمانی که فرود آمدیم، حدود یک ساعت بود که می توانید [معادل] یک اجاق برقی را روشن کنید.

حالا احتمالا می توانیم حداکثر 10 دقیقه آن را حرکت بدهیم.

بروس بانرت، محقق اصلی پروژه به خبرنگاران گفت، اما دقیقا اینکه چه زمانی InSight ابزارهای خود را برای همیشه روی مریخ خاموش می کند، ناشناخته بزرگی است، زیرا به آب و هوا، عملکرد فضاپیما و سایر عواملی که تعیین کمیت آن دشوار است، بستگی دارد.

بانردت افزود: تقریبا در هر پیچ مریخ، کار فرودگر فراتر از انتظارات ما بوده و بنابراین ممکن است در واقع بیشتر از آن دوام بیاورد.

InSight در ماه نوامبر 2018 بر روی سیاره سرخ نشست و پس از آن، تلاش های فوق العاده ای را در اندازه گیری های بی سابقه در مورد فعالیت لرزه ای مریخ انجام داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزهای پایانی عمر فرودگر ناسا نزدیک است

روزهای پایانی عمر فرودگر ناسا نزدیک است