مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 19:222022-05-18بين الملل

افزایش خشونت «نئونازی ها» و «افراط گرایان» در آلمان


داده های جدید در آلمان نشان داد که در سه ماه اول سال میلادی جاری بیش از صد حمله از سوی نئونازی ها و افراط گرایان در این کشور اروپایی صورت گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین لملل خبرگزاری فارس، آمارهای رسمی منتشر شده در روز چهارشنبه نشان داد آلمان در سه ماه اول سال جاری شاهد 169 حمله از سوی نئونازی ها و افراط گرایان دست راستی بوده است.

به نوشته خبرگزاری آناتولی پلیس آلمان اعلام کرده که حوادث خشونت افراطی در ماه های ژانویه، فوریه و مارس نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 40 درصد افزایش یافته است.

مقامات آلمان 3605 جنایت با انگیزه سیاسی توسط افراط گرایان دست راستی را بین ژانویه تا مارس ثبت کردند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 3467 مورد بود.

این موارد شامل گسترش تبلیغات نژادپرستانه، توهین در رسانه های اجتماعی، تهدید، آتش سوزی، و تجاوزات جنسی بود.

بر اساس داده های پلیس، نئونازی ها و افراط گرایان راست 169 حمله خشونت آمیز را در سه ماه اول سال انجام دادند که در مقایسه با 123 مورد از ژانویه تا مارس گذشته افزایش یافته است.

در برلین ، پایتخت آلمان در سال جاری تاکنون 26 مورد خشونت از سوی هواداران راست افراطی، 13 مورد در براندنبورگ ایالت همسایه و 12 مورد در جنوب شرقی بایرن گزارش شده و دستکم  92 نفر در این حملات زخمی شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش خشونت «نئونازی ها» و «افراط گرایان» در آلمان

افزایش خشونت «نئونازی ها» و «افراط گرایان» در آلمان