مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 09:572022-05-19اقتصادي

ساخت «سنگ پا» در روستای طلا!/ روستایی که محصولی با مشتری اروپایی تولید می کند


دهه پنجاه، شصت و حتی دهه هفتادی ها، خاطرات زیادی از سنگ پا دارند! بزرگ ترها هر وقت آن ها را برای استحمام می بردند، آن قدر با سنگ پا به جان پاهای شان می افتادند که رنگ کف پایشان به سفیدی می رسید و گاهی برق می زد! - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، روزنامه خراسان نوشت: دهه پنجاه، شصت و حتی دهه هفتادی ها، خاطرات زیادی از سنگ پا دارند! بزرگ ترها هر وقت آن ها را برای استحمام می بردند، آن قدر با سنگ پا به جان پاهای شان می افتادند که رنگ کف پایشان به سفیدی می رسید و گاهی برق می زد! اما کمتر کسی می داند این سنگ پاها، دقیقا چه هستند؟ کجاها تولید می شوند و .

؟ بیشتر ما سنگ پا را به نام قزوین می شناسیم ولی در غرب ایران یعنی کردستان، روستایی وجود دارد که اقتصادش بر پاشنه این سنگ می چرخد.

قزلجه کند روستایی در 35 کیلومتری قروه از شهرهای استان کردستان است، روستایی که تقریبا 250 خانوار با بیش از هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است.

خیلی وقت نیست که ارزش پوکه معدنی (که با کمی تغییر تبدیل به سنگ پا می شود) در ساختمان سازی مورد توجه قرار گرفته اما مردم این روستا قبل از آن هم کارشان با پوکه می گذشت.

گدازه های سرد آتش فشانی که حالا دیگر خبری از دهانه های داغ و مذاب آن نیست، امانتی را در منابع طبیعی این روستا به زمین گذاشته اند که معدن دارانش س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت «سنگ پا» در روستای طلا!/ روستایی که محصولی با مشتری اروپایی تولید می کند

ساخت «سنگ پا» در روستای طلا!/ روستایی که محصولی با مشتری اروپایی تولید می کند