مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 10:022022-05-19فرهنگي

کتاب گفتمان هویت فرهنگی در هنر معاصر ایران منتشر شد


کتاب «گفتمان هویت فرهنگی در هنر معاصر ایران» اثر پژوهشی فاطمه پورمند توسط انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد.

- ، آخرین اثر پژوهشی فاطمه پورمند با عنوان کتاب گفتمان هویت فرهنگی در هنر معاصر ایران از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات روانه بازار نشر شده است.

این کتاب که با نظارت پژوهشکده هنر منتشر شده، هنر معاصر ایرانی را با نگاهی انتقادی مورد پژوهش قرار داده و در این راه، کارکرد هویت فرهنگی را (به صورت ایرانی شدن یا ایرانیزه کردن هنر) به عنوان مسئله اصلی در نظر گرفته است.

کتاب دامنه ای از هنرمندان و آثار هنری را موضوع بحث قرار می دهد که در عرصه جهانی به عنوان نمایندگان هنر معاصر منطقه خود مطرح شده و شهرت یافته اند.

حضور جهانی هنر معاصر ایرانی در رویدادهای نمایشی و تجاری هنر، به نظر می رسد، وجهه ای از بین الملل گرایی عرصه فرهنگ جهانی را به نمایش می گذارد که پس از مبارزات گوناگون برای مرکززدایی از قدرت غربی و اعطای موقعیت برابر به حواشی فرهنگی به دست آمده است.

دستاورد برابرخواهانه ای که پسامدرنیسم (به نوعی) و پسااستعمارگرایی برای دستیابی به آن کوشیده اند.

اما نگاه دقیق تر به آنچه جهان از هنر معاصر ایرانی می بیند، آن گونه از هنری نیست که اقتضائات دوران خود را برآورده ساخته و همسو با تحولات اساسی ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب گفتمان هویت فرهنگی در هنر معاصر ایران منتشر شد

کتاب گفتمان هویت فرهنگی در هنر معاصر ایران منتشر شد