مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 10:572022-05-19سياسي

برکناری همسر «نظربایف» از کمسیون امور زنان و خانواده قزاقستان


رییس جمهور قزاقستان با صدور حکمی، ترکیب کمیسیون امور زنان و خانواده و سیاست جمعیتی این کشور را تغییر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، قاسم ژامرت تاکایف رییس جمهور قزاقستان با صدور حکمی ترکیب کمیسیون امور زنان و خانواده و سیاست جمعیتی کشورش را تغییر داد.

بنابر این فرمان که در وب سایت اطلاعاتی ریاست جمهوری قزاقستان منتشر شده است، سارا نظربایوا همسر نورسلطان نظربایف رییس جمهور سابق این کشور از عضویت کمیسیون مذکور برکنار شده است.

علاوه بر همسر نخستین رییس جمهور قزاقستان از ترکیب این کمیسیون همچنین، الویرا عظیم آوا کمیسر حقوق بشر، آیدا ایبولایوا مدیر قزپست ، آیمان موسی خواجه آوا ویلونیست معروف، لذت ابراهیم آوا رییس هیات مدیره بانک آتباسی قزاقستان حذف شدند.

رییس جمهور قزاقستان آیدا بالایوا معاون دفتر ریاست جمهوری، وزیر اطلاعات و توسعه اجتماعی قزاقستان را به عنوان رییس جدید کمیسیون امور زنان و خانواده و سیاست جمعیتی و لذت رمضان آوا را که در گذشته ریاست این کمیسیون را بر عهده داشته است، به عنوان معاون وی، پیشنهاد کرده است.

بعد از حوادث ماه ژانویه امسال بستگان و نزدیکان رییس جمهور سابق قزاقستان موقعیت های خود را از دست داده و از وظایف خود برکنار و برخی حتی بازداشت شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برکناری همسر «نظربایف» از کمسیون امور زنان و خانواده قزاقستان

برکناری همسر «نظربایف» از کمسیون امور زنان و خانواده قزاقستان