مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 ساعت 14:322022-05-21اقتصادي

چرا حساب های تجاری و شخصی جدا می شود؟


اما استفاده از پایانه فروشگاهی برای مؤدیانی که به صورت مستقیم با مصرف کننده نهایی ارتباط ندارند، الزامی نیست و مؤدیان مزبور موظفند کلیه صورت حساب های خود را به ترتیبی که سازمان تعیین می کند، - از طریق سامانه مؤدیان صادر کنند.

آنطور که مسئولان سازمان امور مالیاتی می گویند، قرار است در خردادماه سال جاری در راستای آماده کردن مقدمات اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، تفکیک حساب های تجاری و شخصی آغاز شود که در این بین چرایی این اقدام مورد سوال است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در سال گذشته اتصال دستگاه های کارتخوان و درگاه های پرداخت الکترونیک به پرونده های مالیاتی به منظور فراهم سازی مقدمات قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان اجرا و حدود هفت میلیون کارتخوان به پرونده های مالیاتی متصل و تقریبا سه میلیون کارتخوان نیز غیرفعال شدند.

اکنون قرار است تا حساب های تجاری و شخصی تفکیک شوند که طبق اعلام سازمان امور مالیاتی این اقدام در خردادماه آغاز خواهد شد و در پی این اقدام، صاحبان حساب های تجاری باید به سازمان امور مالیاتی تجاری بودن حساب خود را اعلام کنند.

در این بین، چرایی تفکیک حساب های تجاری و شخصی به قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان تصویب شده در سال 1398 برمی گردد که براساس آن، کلیه صاحبان مشاغل (صنفی و غیرص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا حساب های تجاری و شخصی جدا می شود؟

چرا حساب های تجاری و شخصی جدا می شود؟