مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 ساعت 14:522022-05-21اقتصادي

فروش آرد اصفهان در مرز ترکیه/ کاهش تورم در بلند مدت هدف مردمی سازی یارانه هاست


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان گفت: آرد اصفهان در بازار سیاه و مرز ترکیه هم اکنون کیسه ای یک میلیون تومان معامله می شود.

- ، امیر رضا نقش روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که درخصوص تبیین اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها و توزیع عادلانه آن برگزار شد، اظهار داشت: هدف از طرح مردمی سازی یارانه ها، اصلاح نظام یارانه است که در آن نه یارانه ها و ارز ترجیحی حذف شده و نه هدفمندی یارانه ها طرح است.

وی به دو نرخی شدن ارز در قالب نیمایی و ترجیحی در سال 1397 اشاره کرد، افزود: دولت وقت تصمیم گرفت و برای تأمین کالاهای اساسی طرح ارز ترجیحی را اجرا کرد که از آن زمان تاکنون به اذعان بسیاری از کارشناسان و اساتید اقتصادی چه همراه با دولت و چه غیر همراه، همه انتقاد داشتند و ارز ترجیحی را طرحی معضل زا می دانستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان، ارز ترجیحی را پاشنه آشیل مشکل زا برای اقتصاد کشور دانست و ابراز داشت: با وجود این دولت وقت در ابتدای اجرای این طرح برای 700 قلم کالای اساسی ارز ترجیحی 4200 تومانی در نظر گرفت و یارانه را به تولید کنندگان و واردکنندگان داد.

نقش با بیان اینکه وارد کنندگان در کشور 60- 70 نفر بیشتر نبودند، به تشکیل پرونده های قضایی در سال 1397 و 1398 برای شماری از واردکنندگان و تولیدکنندگان با اجرای این طرح اشا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فروش آرد اصفهان در مرز ترکیه/ کاهش تورم در بلند مدت هدف مردمی سازی یارانه هاست

فروش آرد اصفهان در مرز ترکیه/ کاهش تورم در بلند مدت هدف مردمی سازی یارانه هاست