مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 ساعت 15:272022-05-21اقتصادي

احیای 9 هکتار عرصه جنگلی شهرستان مهدی شهر


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی شهر گفت: در راستای اجرای طرح جنگل کاری با هدف صیانت از جنگل های شمال این شهرستان، 9 هکتار عرصه جنگلی احیا می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، حیدر واحدمطلق رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی شهر از اجرای طرح احیای 9 هکتار جنگل در شهرستان مهدی شهر خبر داد و بیان کرد: طرح جنگل کاری صیانت از جنگل های شمال این شهرستان با کاشت نهال گلابی وحشی، سازگار منطقه و حصارکشی و آبیاری در اراضی جنگلی منطقه بندپشت اوپرت و وارتا شهرستان مهدی شهر اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه در این طرح، عملیات به صورت توسعه جنگل با کاشت نهال در سطح 9 هکتار و غنی سازی جنگل ها اجرا شد، افزود: به منظور حفاظت از عرصه های جنگل کاری برابر حیوانات اهلی و وحشی نسبت به اجرا حصارکشی محدوده 110 هکتاری در دو منطقه بندپشت اوپرت و وارتا، با استفاده از پایه های چوبی و فلزی و با سیم خاردار در سال گذشته اقدام شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی شهر احیای جنگل های مخروبه و توسعه جنگل در رویشگاه های جنگلی، جلوگیری از فرسایش خاک، تقویت پوشش گیاهی، مشارکت دادن مردم در مدیریت منابع طبیعی تجدیدشونده، تقویت سفره های زیرزمینی آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای 9 هکتار عرصه جنگلی شهرستان مهدی شهر

احیای 9 هکتار عرصه جنگلی شهرستان مهدی شهر