مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 ساعت 18:072022-05-21اقتصادي

عملیات محلول پاشی جنگل های زاگرس آذربایجان غربی آغاز شد


معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: اجرای عملیات محلول پاشی در 2 هزار و 200 هکتار از جنگل های زاگرس شهرستان های سردشت وپیرانشهر آغاز شد.

- اظهار کرد: عملیات محلول پاشی امسال به صورت زمینی و در راستای مقابله با آفت جوانه خوار و برگ خوار بلوط در جنگل های زاگرس واقع در دو شهرستان جنوبی استان، پیرانشهر و سردشت انجام می شود.

وی با بیان اینکه این عملیات با سه تیم در سه منطقه این دو شهرستان با استفاده از 9 دستگاه تراکتور مجهز به تانکر سمپاشی انجام می گیرد، بیان کرد: این عملیات با اعتبار 4 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی اجرایی می شود که به دلیل توپوگرافی و صعب العبور بودن منطقه عملیات تا یک ماه ادامه خواهد داشت.

ابراهیمی اظهار کرد: آفت جوانه خوار بلوط یک آفت تک نسلی است که هر سال با توجه به وضعیت جوی از اواسط فروردین ماه تا پایان اردیبهشت ماه فعالیت می کند.

وی خاطرنشان کرد: این آفت در مرحله لاروی از جوانه برگ های درختان بلوط تغذیه می کند که در نهایت باعث ورود خسارت به درختان و در صورت شدت آن می تواند باعث خشکیدگی درختان شود.

ابراهیمی بیان کرد: برای از بین بردن و مقابله با این آفت از محلول بیولوژیکی استفاده می شود که این محلول هیچ گونه ضرری به سایر موجودات و پرندگان نمی رساند و مختص این آفت می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات محلول پاشی جنگل های زاگرس آذربایجان غربی آغاز شد

عملیات محلول پاشی جنگل های زاگرس آذربایجان غربی آغاز شد