مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 ساعت 20:222022-05-21اقتصادي

ارز ترجیحی نباشد دیگر چیزی نیست که ببرند!


رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه اتفاق صنعت خودرو نباید در دارو تکرار شود، گفت: اگر از امروز ارز ترجیحی نباشد دیگر کسی با سازمان غذا و دارو کاری ندارد چون چیزی نیست که ببرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، سال 97 که ارز ترجیحی به صنعت دارو وارد شد، تولیدکنندگان مواد دارویی و تجهیزات پزشکی به صورت مستقیم این ارز را دریافت می کردند، شاید همین موضوع باعث شد که موضوع فساد و مافیای دارو بیشتر به چشم آمد.

ابهامات زیادی در راستای هزینه ارز ترجیحی در صنعت دارو به وجود آمد، ارزی که هنوز نیامده بود یک سال پس از تخصیص کمتر شد و همین نشان داد که فساد در این صنعت موج می زند و مهمترین مشکلی که ایجاد شد افزایش قیمت دارو به شکل سرسام آور و پرداختی زیاد از جیب مردم بود تا جایی که اعلام شد پرداختی از جیب مردم به بیش از 60 درصد رسیده است.

این مشکلات به حدی زیاد شده بود که تصمیم دولت بر این شد که ارز ترجیحی که تاکنون به واردکنندگان این صنعت دارویی اختصاص می یافت، به سازمان های بیمه ای داده شود تا با این اقدام مردم دیگر شاهد افزایش قیمت دارو در سال 1401 نباشند و قیمت تمام شده دارو به شهریور 1400 برگردد.

حواشی افزایش دارو، مشکلات ناشی از متضرر شدن صنعت دارویی با تخصیص ارز ترجیحی، تخلفات ارزی و فساد در عرصه دارویی، ورود مافیا به صنعت دارو، افزایش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارز ترجیحی نباشد دیگر چیزی نیست که ببرند!

ارز ترجیحی نباشد دیگر چیزی نیست که ببرند!