مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 08:422022-05-22حوادث

رکورد 38 ساله بیشینه سرعت وزش باد در زابل شکسته شد


مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بیشینه سرعت وزش بادهای 120 روزه در زابل به 126 کیلومتر بر ساعت رسیدو گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی در این شهر را به 200 متر کاهش داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری با اشاره به میزان بیشینه سرعت باد در زابل در سال های اخیر اظهار داشت: درتیرماه سال 58 بیشینه سرعتی معادل 148 کیلومتر بر ساعت به وقوع پیوسته بود و بعد از آن نیز این عدد به 130 کیلومتر بر ساعت در خرداد 63 ثبت شده است.

وی افزود: بعد از گذشت 38 سال، شامگاه شنبه در ایستگاه فرودگاهی زابل بیشینه سرعت باد به 126 کیلومتر بر ساعت هم رسید که در 38 سال گذشته بی سابقه بوده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان همچنین با اشاره به هشدار سطح نارنجی صادر شده در روز پنجشنبه توسط این اداره کل، ادامه داد: براساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی وزش بادهای بسیار شدید به همراه توفان گرد و خاک تا فردا صبح در شمال استان ادامه دارد.

وی بیان کرد: روز یکشنبه اول خردادماه کاهش 6 تا هفت درجه ای دما در نواحی شمالی و مرکزی را شاهد خواهیم بود اما از فردا روند افزایشی دما در این مناطق دور از انتظار نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رکورد 38 ساله بیشینه سرعت وزش باد در زابل شکسته شد

رکورد 38 ساله بیشینه سرعت وزش باد در زابل شکسته شد