مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 10:522022-05-22ورزشي

ورزش های بومی و زورخانه ای در مازندران توسعه یابد


نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار توسعه ورزش های بومی و زورخانه ای در استان شد و گفت: هر شهر باید یک سالن ورزش های باستانی داشته باشد.

- ، آیت الله محمدباقر محمدی لایینی صبح یکشنبه در نشست با هیئت ورزش های زورخانه ای استان با بیان اینکه مازندران در بین رشته های مختلف ورزشی در حوزه ورزش پهلوانی و زورخانه ای سرآمد است، گفت: به رغم آنکه امکانات در تراز مناسب نداریم ولی توانستیم بهره وری حداکثری داشته باشیم.

وی ادامه داد: هرجا که پای استعمار وارد شد ارزش های بومی را از بین برده است از این رو ورزش زورخانه ای آمیزه ای از ابعاد جسمی و فرهنگ اصیل ملی و ارزش های دینی و انقلابی است و باید توسعه و ترویج یابد.

آیت الله محمدی لایینی گفت: طرفدار آن هستیم که ورزش های بومی و زورخانه ای در استان رشد یابد و هر شهر باید یک سالن ورزشی و زورخانه ای داشته باشد.

حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز با بیان اینکه حضرت علی (ع) اولین پهلوان عالم است، افزود: اوج اخلاص و معنویت و تجلی را رقم می زند و در گود زورخانه، ورد زبان ورزشکاران ذکر مولا است.

وی ادامه داد: ورزش پهلوانی و زورخانه ای با ورود اسلام و تشیع رشد می کند و بر تقویت جسمانی و ابعاد روحانی تاکید دارد و توسعه این رشته این می تواند چالش های ورزش کشور را از نظر اخلاقی برطرف کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورزش های بومی و زورخانه ای در مازندران توسعه یابد

ورزش های بومی و زورخانه ای در مازندران توسعه یابد