مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 13:072022-05-22اقتصادي

1280 هکتار از باغات گردو در استان ایلام بارور هستند


رییس جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به برنامه جهاد کشاورزی برای توسعه باغات گردو در ایلام، گفت: یک هزار و 286 هکتار از باغات گردو در استان ایلام بارور هستند.

- آذرنوش عموزاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گردو یکی از محصولات خشکباری است که دومین سطح زیر کشت باغات استان را به خود اختصاص داده است.

از مجموعه یک هزار و 337 هکتار باغ گردو در استان ایلام که بیشتر از پایه های بذری و گونه های بومی تشکیل شده، یک هزار و 286 هکتار باغات بارور تشکیل می دهند.

وی افزود: این باغات بارور گردو به دلیل وجود سرمای بهاره در استان در اکثر سال ها خوشه های میوه ده درختان سرما زده شده و عملاً در آن سال ها، باغ تولیدی را به دنبال ندارد.

عموزاده ادامه داد: همچنین بیشتر این ارقام بذری به دلیل کیفیت پایین مغز میوه و پوست کلفت میوه و نیز عملکرد خیلی پایین و اقتصادی نبودن محصول تولیدی، پس از 30 تا 40 سال از سن درختان توسط باغداران بریده و حذف می شدند.

رییس جهاد کشاورزی ایلام بیان داشت: سازمان جهاد کشاورزی استان با برنامه های مدون در چند سال متوالی طرحی مبنی بر اصلاح باغات و انجام عملیات سرشاخه کاری بر روی درختانی که بازدهی اقتصادی نداشتند، اجرا کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

1280 هکتار از باغات گردو در استان ایلام بارور هستند

1280 هکتار از باغات گردو در استان ایلام بارور هستند