مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 13:422022-05-22بين الملل

آیا اتریش عضو بعدی ناتو است؟


با اعلام درخواست رسمی کشورهای سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو و فشار برخی چهره های برجسته اتریش، اکنون نگاه ها به دولت وین است که آیا قصد کنار گذاشتن سیاست بی طرفانه و پیوستن به این ائتلاف نظامی را دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، به گزارش سایت قطره و به نقل ازدویچه وله، 50 چهره اتریشی شناخته شده با زیر سوال بردن موضع دولت وین از مقامات کشور خود خواسته اند مانند دو کشور سوئد و فنلاند به عضویت ناتو درآید.

اما ناظران می گویند دولت این کشور برخلاف سوئد و فنلاند، فاقد حمایت اکثریت برای پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو است.

دویچه وله در گزارش خود آورده است: فنلاند و سوئد با اعلام پیوستن به ناتو، به ترتیب دهه ها و قرن ها بی طرفی را کنار می گذارند.

اما کارل نهامر صدراعظم اتریش اعلام کرده که کشورش قصد پیروی از این دو کشور اسکاندیناوی برای پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو را ندارد.

وی این اظهارات را در ماه آوریل (فروردین) و اندکی پیش از سفر به مسکو برای دیدار با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه با هدف پایان دادن به جنگ اوکراین تکرار کرد و افزود: اتریش بی طرف بوده، هست و خواهد بود.

اما پس از این سخنان، 50 اتریشی شناخته شده در زمینه های تجارت، سیاست، دانشگاه و جامعه مدنی این موضوع را به طور علنی مطرح کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا اتریش عضو بعدی ناتو است؟

آیا اتریش عضو بعدی ناتو است؟