مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 09:372022-05-23اقتصادي

ایجاد سامانه های آبگیر در اراضی شیب دار لرستان برای مقابله با اثرات خشکسالی


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: احداث، اصلاح و احیا سامانه های آبگیر در بیش از 120 هکتار از باغات واقع در اراضی شیب دار استان با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 500 میلیون تومان انجام شده است.

- محمدحسن کیانی فر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرم آباد، با اشاره به خشکسالی ها و کاهش شدید بارش ها اظهار کرد: یکی از راهکارهای برون رفت و مقابله با اثرات تنش کم آبی در توسعه باغات کاشت نهال در اراضی شیب دار با ایجاد سامانه های آبگیر  بر اساس اصول علمی است.

وی افزود: در این سامانه ها حداکثر آب حاصل از بارندگی یا به اصطلاح  آب سبز استحصال و به پای نهال هدایت می شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: این اقدام علاوه  بر حفظ خاک در اراضی شیب دار  و جلوگیری از فرسایش آن سبب هدایت و نفوذ کامل بارندگی و کنترل روان آب ها می شود.

حفظ رطوبت و افزایش آن در خاک مخصوصا ذخیره جهت استفاده در فصل رشد از دیگر مزایای ایجاد سامانه های آبگیر است که کیانی فر بیان کرد.

وی بیان کرد: به همین منظور و  با توجه به ردیف های اعتباری توسعه باغات در اراضی شیب دار مدیریت امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان اقدام به احداث، اصلاح و احیا سامانه های آبگیر در بیش از 120 هکتار از باغات واقع در اراضی شیب دار استان کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد سامانه های آبگیر در اراضی شیب دار لرستان برای مقابله با اثرات خشکسالی

ایجاد سامانه های آبگیر در اراضی شیب دار لرستان برای مقابله با اثرات خشکسالی