مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 21:272022-05-23بين الملل

اردوغان: منطقه امنی به عمق 30 کیلومتر در مرزهای جنوبی ایجاد خواهیم کرد


رییس جمهور ترکیه ادعا کرد که این کشور عملیات نظامی جدیدی را در مرزهای جنوبی خود آغاز خواهد کرد تا منطقه امنی در عمق 30 کیلومتر را [در سوریه] ایجاد کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه شامگاه امروز دوشنبه خبر داد که این کشور یک عملیات نظامی دیگر در مرزهای جنوبی خود آغاز خواهد کرد.

شبکه خبری المیادین به نقل از اردوغان گزارش داد، ترکیه عملیات نظامی جدیدی را در مرزهای جنوبی خود آغاز خواهد کرد تا منطقه امنی در عمق 30 کیلومتر را [در سوریه] ایجاد کند.

رییس جمهور ترکیه درباره تجهیز این کشور به جنگنده های اف-16 آمریکا هم گفت که آمریکا اگر این تصمیم را اتخاذ کند، به اظهارات نخست وزیر یونان توجه نخواهد کرد.

این در حالی است که کراکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان سه شنبه گذشته در جلسه مشترک کنگره آمریکا تأکید کرد که این کشور نباید تسلیحات نظامی به ترکیه بفروشد.

اردوغان در پایان گفت که به هیچ وجه حاضر به دیدار با نخست وزیر یونان نخواهد شد و خبر داد که نشست شورای راهبردی با یونان هم برگزار نخواهد شد.

اردوغان پیش از این هم  در اظهاراتی از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواست که برای اسکان آوارگان به این کشور در ایجاد آنچه منطقه امن در خطوط مرزی با سوریه نامیده می شود کمک کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان: منطقه امنی به عمق 30 کیلومتر در مرزهای جنوبی ایجاد خواهیم کرد

اردوغان: منطقه امنی به عمق 30 کیلومتر در مرزهای جنوبی ایجاد خواهیم کرد