مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 09:072022-05-25فرهنگي

نگاهی به «وطن دار»/آدم اثاث کشی هم کند دلش در خانه پیشین می ماند


28 راوی این کتاب از چیزی سخن می گویند که به آن «حسرتِ خانه» می گویند آدم می خواهد «اثاث کشی» هم کند، دلش و حافظه اش در خانه پیشین می ماند.

- 28 راوی این کتاب از چیزی سخن می گویند که به آن حسرتِ خانه می گویند آدم می خواهد اثاث کشی هم کند، دلش و حافظه اش در خانه پیشین می ماند.

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و اندیشه: یزدان سلحشور شاعر، نویسنده، منتقد ادبی و روزنامه نگار در یادداشتی به کتاب وطن دار پرداخته و درباره اهمیت و ضرورت توجه به آن صحبت کرده است.

کتاب وطن دار که به تازگی توسط انتشارات جام جم به چاپ دوم رسیده است، در بردارنده روایت های 28 افغانستانی از مهاجرت شان به ایران است.

این کتاب که به کوشش مرحوم محمدسرور رجایی پاییز سال گذشته منتشر شده بود، مسأله های مردم افغانستان در کوچ غالباً اجباری به ایران را از قلم خود آنها روایت می کند و به شور و شیرینِ بود و باش در ایران می پردازد.

در این کتاب از کسانی مثل محمدکاظم کاظمی، سیدابوطالب مظفری، سیدرضا محمدی، محمدشریف سعیدی، سیدمحمدضیا قاسمی، موسی اکبری، جواد شیخ الاسلامی، یعقوب یسنا، محمدصائق دهقان، زهرا حسین زاده و خود مرحوم محمدسرور رجایی روایت های خواندنی ای وجود دارد.

مشروح یادداشت یزدان سلحشور درباره این کتاب که برای انتشار در اختیار مهر قرار گرفته، در ادامه می آید؛ یادی از محم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به «وطن دار»/آدم اثاث کشی هم کند دلش در خانه پیشین می ماند

نگاهی به «وطن دار»/آدم اثاث کشی هم کند دلش در خانه پیشین می ماند